6 op 10 mannen heeft liever een partner zonder parfum in bed

21 maart 2017

Een nieuwe studie heeft aangetoond dat parfums wel een rol spelen bij het aantrekken van een mogelijke nieuwe liefde, maar wanneer het moment van de waarheid aanbreekt, seks dus, verkiest de meerderheid van de mannen een natuurlijke lichaamsgeur. Géén sterke, kunstmatige geurtjes. Ook de vrouwen hebben liever een man die natuurlijk ruikt en geen te sterke parfum draagt. Het blijkt dat dit zelfs zou leiden tot tips of je partner al dan niet vreemdgaat.

De enquête, uitgevoerd door VictoriaMilan, een toonaangevende datingswebsite voor getrouwde en gebonden mensen op zoek naar een affaire, ondervroeg 5807 mensen uit 10 verschillende landen die er een andere partner op na houden buiten het huwelijk om de geheimen wat betreft de geur van hun partner te weten te komen.

Zowel mannen als vrouwen hebben een sterke mening over de parfum van hun partner, met het naam van het parfum en het merk. Hoewel, eenmaal er in bed wordt gedoken met elkaar verkiezen ze nog altijd een natuurlijke lichaamsgeur. Dat zei 62,1% van de mannen en 53,3% van de vrouwen.

In Denemarken bijvoorbeeld zijn zowel mannen als vrouwen grote voorstander van een natuurlijk ruikende partner in bed, met een duidelijk cijfer: 64,3% van de vrouwen, en 58,6% van de mannen.

Bij de Zweedse buren is het ongeveer gelijklopend. Er is slechts 1% verschil tussen de mannen en vrouwen die wel (51%) en niet (49%) een naar parfum ruikende partner in bed verkiezen. Ook de Noorse vrouwen zijn van mening dat een man in bed sexyer is met een lekker geurtje verspreid over z’n lichaam. Dat vond 51,9%.

De zuiderlingen dan. In Spanje voelen de vrouwen zich veel sterker aangetrokken tot een man met een sexy parfum. Hieruit kunnen we concluderen dat naast de Spanjaarden, ook de Zweden, Belgen, Nederlanders, Noren en de Polen liever een man met een parfum tussen de lakens hebben.

Hoe ruiken die parfums nu precies? Over de geuren zijn er vele verschillen. De meerderheid van de mannen, zo’n 34,2% verkiest vrouwen met een bloemachtige geur, terwijl 42,2% van de vrouwen graag een man ruikt met een sportief geurtje. Ruim 24,7% van de vrouwen kiest dan weer voor een man met een spicy-geurend parfum. Wat betreft een fruitige parfum dan, daar is 22,9% van de vrouwen helemaal wild van. De meest onpopulaire parfum voor mannen is een bloemachtige geur, slechts een kleine 10% van de vrouwen vindt dit opwindend.

Bij de vrouwen is dit net omgekeerd, een bloemachtig parfum scoort het best, gevolgd door het fruitig parfum (32,3%). Een sportief geurtje wordt enkel door een minieme minderheid van 22% van de mannen geapprecieerd. Wat de mannen helemaal niet willen bij hun partners is een spicy parfum. Slechts 15,5% lust dit.

Terwijl de meerderheid van de landen een bloemachtig geurtje verkiezen bij vrouwen en sportieve parfums bij de vrouwen zijn de smaken in Finland dan weer helemaal anders. De meerderheid van de Finse mannen (42,3%) ruikt graag fruitige parfums bij hun vrouwen.

De enquête presenteerde de ondervraagde ‘bed-avonturiers’ een lijstje van de 25 meest verkochte parfums van internationaal erkende merken om te ontdekken wat hen het meest opwindt.

De merken die het best scoren wat betreft sexy geuren en diegenen die het meeste lust uitlokken komen van Abercrombie & Fitch, met 51% van de mannen die zeggen dat ze geen twee keer hoeven na te denken als ze deze parfum ruiken bij een vrouw. Hugo Boss is voor 20,8% van de vrouwen het lekkerst ruikende parfum bij de mannen.

mannen heeft liever een partner zonder parfum in bed

Bij de Fransen komt het resultaat helemaal niet aan als een verrassing want 57,1% van de vrouwen en 27,3% van de mannen vinden dat Dior het meest sexy ruikt.

Net als de Fransen verkiezen ook de Amerikanen een parfum van een Amerikaans merk, met 30% van de vrouwen en 23% van de mannen die voor de sexy geurtjes van Abercrombie & Fitch kiezen.

De Belgen dan. Ook hier was Abercrombie & Fitch de grote favoriet met 62,5% van de vrouwen en 26,9% van de mannen. Zij vonden dit het meest sexy ruikend parfum bij hun partners, en zeker als ze dit tussen de lakens ondervinden. Bij hun noorderburen in Nederland is slechts 15,4% aangetrokken door de Abercrombie parfums. Het was vooral Bvlgari die hoog scoorde, met 25% van de Nederlandse vrouwen achter dit parfum.

Eén derde van de Poolse vrouwen gaat eveneens akkoord dat Abercrombie & Fitch het best ruikende mannenparfum is hoewel de meest populaire geur bij vrouwen Lacoste is, met 23,5%.

Oprichter en CEO van Victoria Milan, Sigurd Vedal, meent dat een parfum vaak een verlengde is van iemands persoonlijkheid. En mensen behouden vaak deze geur als een soort persoonlijk merk, voor vele jaren.

“Er bestaat geen twijfel over dat parfum oorspronkelijk behoort tot de eerste aantrekkingskracht tot iemand. Daarnaast hebben we ook aangetoond dat bij het tussen de lakens duiken, de meerderheid liever een natuurlijk ruikende partner heeft. Volledig naturel. We willen niet te veel geheimen prijs geven maar als je man of vrouw stopt met het dragen van parfum, of hun geurtjes veranderen, kan dit een teken zijn dat iemand hen vertelde dat ze beter ruiken zonder. En dit zal vermoedelijk gebeurd zijn tijdens een partijtje hete, stomende seks”, gaf Vidal nog met een knipoog mee.

De studie uitgevoerd door Victoria Milan, verzamelde deze gegevens van hun actieve leden uit 10 landen, die genieten van buitenechtelijke affaires en meerder partners waaronder Spanje, België, Frankrijk, Verenigde Staten, Polen, Nederland, Zweden, Denemarken, Finland en Noorwegen.

Aantal vrouwelijke leden die mannen met een parfum wilt in bed

België 77.3%
Frankrijk 57.1%
Spanje 56.0%
Polen 52.4%
Noorwegen 51.9%
Zweden 51.0%
Nederland 50.0%
Finland 41.3%
Denemarken 35.7%
Verenigde Staten 24.1%

Aantal mannelijke leden die vrouwen met een parfum wilt in bed

Verenigde Staten 70.8%
Noorwegen 66.5%
Finland 63.7%
Zweden 64.7%
Nederland 60.2%
België 59.0%
Denemarken 58.6%
Spanje 55.7%
Polen 48.4%
Frankrijk 30.0%

Voor meer informatie, contacteer a.u.b. press@victoriamilan.com

Victoria Milan is ‘s werelds toonaangevende discrete sociale netwerksite voor mannen en vrouwen die op zoek zijn naar een geheime affaire. De dienst werd in 2010 opgericht door mediamagnaat Sigurd Vedal en is vandaag uitgegroeid tot een van de snelst groeiende en belangrijkste sociale netwerken voor discrete buitenechtelijke affaires, met meer dan 5 miljoen leden wereldwijd, in meer dan 33 landen.